Evento: Luz Casal
Luz Casal
O seu primeiro álbum, homónimo e sostido polo rock, viu a luz en 1982. Destacaban temas como Ciudad sen lei e Non aguanto máis, de sons ata entón inéditos no panorama musical español. Unha canción de amor, Es ti, diferenciábase do resto e albiscaba unha versatilidade que un par de anos máis tarde fortaleceríase coa aparición do seu segundo disco, Os ollos do gato. Cortes como Detrás da túa mirada e Teño bastante pronto fixeron preguntarse a moitos por aquela muller que conseguira conquistar unha marcada individualidade nun xénero que aceptaba aínda con reticencias ás mulleres, non digamos xa solistas. Luz despregaba o seu carácter sorteando o victimismo e crecéndose ante adversidades, retos e prexuízos. Levaba xa ás súas costas dous discos como intérprete e compositora e unha das xiras máis soadas que España lembra, O Rock dunha Noite de Verán, xunto a Madeiro e Miguel Ríos.
En 1985 publicou Luz III, no que colaboraban, entre outros, Antonio Vega, John Parsons, Santiago Auserón e Carmen Santonja. Rufino e Enfeitizado trouxeron un éxito popular que se ampliaría con Quéreme aínda que che doia, editado en 1987. O álbum, que contiña temas como A cada paso e Un día marrón, pechaba unha etapa na traxectoria de Luz, que cambiaría de selo discográfico e non volvería contar coa produción de Carlos Narea, como ocorrera nos catro primeiros discos.
Xa en 1989 e baixo a batuta de Paco Trindade editouse Luz V, con temas como Tola, Deixeiche marchar e Non me importa nada, cunha repercusión de tal calibre que ninguén dubidaba xa de que Luz era a solista española por excelencia. Foi entón cando se atreveu a aceptar a proposición de Pedro Almodóvar, que lle ofreceu interpretar dúas cancións na súa nova película, Tacóns afastados. Tratábase dun bolero de Agustín Lara, Pensa en min, e da adaptación dunha canción de Mina, Un ano de amor. Aqueles temas supuxeron un punto de inflexión na carreira de Luz. Comezaba, ademais, o seu éxito en Francia, que se sumaba á aceptación que xa tiña en América do Sur, corroborado en festivais como o organizado por Amnistía Internacional en Chile en 1991. Ese mesmo ano publicou A contraluz, un disco decisivo que evidenciaba a esencia rockeira de Luz e que ademais dos temas incluídos en Tacóns afastados contiña cancións como É por ti, Un pedazo de ceo, Tal para cal ou É mellor que che vaias. Luz asimilou o éxito e conxugou a súa ambición musical coa necesidade de fuxir do escaparate mediático.
O sétimo disco faríase esperar catro anos e materializaríase en 1995 baixo o título Como a flor prometida. Unha fermosa canción que serviu a Luz de bálsamo ante a morte do seu pai, Entre os meus recordos, prologaba un novo éxito referendado por temas como O es todo, Bicarei o chan, Veño do norte e Plantado na miña cabeza. Unha compilación que resultou multiplatino en vendas acougaría a expectación que provocou a ausencia musical de Luz durante os cinco anos que tardou en publicar Un mar de confianza, que aterrou no ano 2000 en metade dun panorama musical e discográfico confuso que cambiara substancialmente desde o seu anterior traballo. A miña confianza foi a carta de presentación do novo disco dunha Luz máis serena e fonda, repleta de matices. Crítica e público aplaudiron o tema e acolleron con entusiasmo o resto de cancións. O éxito en Francia corroborouse cun cheo absoluto no concerto que Luz ofreceu no mítico teatro Olympia de París, por cuxas táboas pasaron desde Édith Piaf ata The Rolling Stones.
Máis eventos de tipo Concerto