Evento: O caso de Thelma Jordon
O caso de Thelma Jordon
Clive é o axudante do fiscal do distrito e abomina do seu sogro, un prestixioso xuíz, ao que lle debe o seu traballo. Unha noite, frustrado e bebido, coñece a unha muller, Thelma Jordon, coa que pronto comezará unha relación amorosa. A morte violenta da tía de Thelma axitará todo o seu mundo. Disección amorosa con dose de melodrama xudicial, o último título noir estadounidense de Siodmak, asinado para a Paramount, aglutina como poucos boa parte das súas preocupacións temáticas, desde os lindes da paixón ata a duplicidade das aparencias, pasando polo equívoco dos sentimentos, a confortabilidad suicida dos corpiños sociais ou a ruptura das convencións morais. Demostración palpable de que Barbara Stanwyck é unha das actrices máis impresionantes do cinema clásico, a narración mostra as repeticións e variantes que o autor aplicaba no seu cinema.
Robert Siodmak (Dresde, 1900-Ascona, 1973) é un cineasta de varias vidas, unha metáfora perfecta dos avatares do século XX. Guionista co seu irmán Curt para a mítica produtora alemá UFA, pasa da Alemaña nazi a Francia, onde realiza varios filmes, emigrando de novo, nesta ocasión en plena contenda bélica, a Estados Unidos, lugar no que desenvolve unha excelsa traxectoria. A produción americana de Siodmak aparece definida polo cultivo do drama psicolóxico, as achegas baseadas na súa estilización na posta en escena e a contribución ao espertar mesmo do cinema negro, explicando doutra banda as concomitancias de leste co expresionismo. Visionario de estilo sublime, o estudo que lle dedicaría Hervé Dumont, Robert Siodmak. O mestre do cinema negro (1987), vai ser capaz de reabrir a reflexión sobre as súas capacidades, de perfilar o conxunto dunha obra máis coherente ou menos dispersa e ecléctica do que podería parecer.
Siodmak resulta un cineasta tan preciso, elegante e realista como expresionista e analista do turbio, un aglutinador das paixóns e neuroses do ser humano en axustada e dúctil correspondencia formal. Títulos exitosos e influentes como A dama descoñecida (Phantom Lady, 1944), primeira muesca de gloria en Hollywood; A escaleira de caracol (The Spiral Staircase, 1945), a adaptación de Hemingway Fuxidos (The Killers, 1946) ou O abrazo da morte (Criss Cros, 1949) consagran para sempre a súa traxectoria. Despois do soado filme de aventuras O temible burlón (The Crimson Pirate, 1952), enésima colaboración con Burt Lancaster, afectado pola caza de bruxas e o clima inestable e reaccionario do Hollywood de inicios dos 50, rexeita un contrato con Universal, e instálase de novo en París. Este retorno a Europa ten fitos como Die Ratten (1955), Oso de Ouro en Berlín, ou O diaño ataca de noite (Nachts, wenn der Teufel kam, 1957) e permítelle achegarse a unha figura popular totémica da cultura alemá como Karl May, para finalizar con frescos históricos como A última aventura do xeneral Custer (Custer of the West, 1967) e A invasión dos bárbaros (Kampf um Rom,I-II, 1968), filmes cos que pecha a súa carreira como director.
Máis eventos de tipo Proxección audiovisual